Prima mare provocare pe care copiii noștri o au în “lumea celor mari”, este aceea a comunicării și limbajului. Dacă inițial copiii învață instinctual și contextual această latură a vieții umane, fiecare nouă etapă a dezvoltării lor personale le va solicita din ce în ce mai mult abilitățile de comunicare: în asimilarea de cunoștințe și abilități practice, vor trebui să-și perfecționeze limbajul ”tehnic”; când sunt în situația de a-și exprima sentimentele, pot fi uneori derutați, neavând întreg arsenalul semantic pentru a exprima ceea ce trăiesc și ce simt. În această aventură a cunoașterii, copiii au nevoie de îndrumare și de suport spre o folosire cât mai utilă și eficientă a uneltelor de comunicare și exprimare.
Atelierul de comunicare și limbaj poate fi, așadar, un punct de sprijin în lungul și complicatul drum al cunoașterii și al modelării personalității copilului tău!
Ce își propune acest atelier să realizeze pentru copii:
– comunicare și interacţiune eficientă;
– încurajarea exprimării verbale și non-verbale;
– cunoaşterea și gestionarea eficientă a propriilor emoţii;
– dezvoltarea laturii empatice;
Cum este configurat acest program:
Un grupaj de 4 mini-ateliere care combină tehnici experiențiale pentru stimularea exprimării gândurilor și sentimentelor. Copiii vor învăța să comunice atât la nivel verbal, cât și non-verbal, fiind încurajați să-și dezvolte, totodată, capacitatea empatică.
Copiii adoră să se joace și să creeze. Uneori, ne decorează pereții pe care tocmai i-am văruit; alteori, aleg din garderoba noastră o rochie bună, transformând-o în colecție de modă pentru păpuși… În modul acesta, ei își exprimă sentimentele și dorințele, crezând cu adevărat în utilitatea ”producțiilor” lor artistice. Încurajându-i să experimenteze, îi ajutăm să se descopere mai bine pe ei înșiși, să comunice dincolo de orizontul verbal. Atelierul de pictură textilă va fi cu siguranță o provocare imensă pentru micii artiști, întrucât îi va purta într-un univers colorat și plin de texturi. Lasă-i libertatea copilului tău să se exprime și să se joace! Culorile și texturile îi vor fi prieteni dragi, care îl vor ajuta să-și descopere creativitatea și simțul artistic.
Ce își propune acest atelier să realizeze pentru copii:
– stimularea și dezvoltarea creativității;
– încurajarea exprimării libere a simțului artistic;
– cultivarea talentului și descoperirea înclinațiilor artistice;
– familiarizarea cu instrumentele necesare pentru lucrul manual și desen.
Cum este configurat acest program:
Un grupaj de 4 mini-ateliere care combină tehnici și metode specifice pentru a picta pe materiale textile, pentru a personaliza obiecte de îmbrăcăminte și accesorii. Copiii vor învăța să-și exprime creativitatea prin intermediul unei activități de tip hand-made.
PLANIFICAREA ACTIVITĂȚILOR ATELIERULUI DE TEATRU & DEZVOLTARE PERSONALĂ
I. DICȚIE
Îmbunătățirea dicției este esențială copiilor, deoarece așa cum se vor obișnui să vorbească în primii ani de viață, tot așa vor face și în viața de adult. Corectarea defectelor de vorbire ale copiilor le dă o șansă reală de a se face auziți și înțeleși. O comunicare clară transmite încredere, siguranță și un avantaj în procesul de socializare. Pentru a ajunge la un astfel de rezultat, este nevoie să corectăm defectele de pronunție și să învățăm regulile de bază ale rostirii: respirație, ritm.
Pentru o dicție perfectă avem nevoie de o voce bună și de capacitatea de a rosti sunetele clar și de o respirație ce se poate adapta condițiilor în care copilul trebuie să se exprime. Doar exercițiul sistematic poate conduce la pronunția precisă a fiecărui sunet. De fiecare dată când copilul dumneavoastră se va afla în fața unui public (de exemplu: serbările de la atelierul nostru de teatru sau cele școlare, ori concursuri), nu va fi nevoit să se concentreze asupra modului în care vorbește, ci doar asupra a ceea ce vorbește, asta pentru că reflexele sunt deja create.
Tipuri de exerciții:
a. Încălzirea aparatului fonator
b. Exerciții ”Încurcă limbă”
Exemplu:
– Un cocostârc s-a dus la descocostârcărie unde descocostârcăreau și alți cocostârci nedescocostârcăriți ca să se descocostârcărească de cocostârcăria lui.
II. JOCURI TEATRALE ȘI EXERCIȚII REPREZENTATIVE
a. Exerciții de orientare
b. Exerciții pentru memorie și conștientizare
c. Exerciții care solicită atenția, concentrarea și coordonarea
d. Euritmie și mișcare scenică
e. Improvizație și creativitate
DURATA: 50 DE MINUTE
DEZVOLTARE PERSONALĂ
1. JOCURI DE RELAXARE: Avionul, Balonul, Ferma, Steaua căzătoare etc.
SCOP:
• Aducerea copilului la o stare de relaxare prin mișcare și colaborare cu ceilalți parteneri de joacă, folosind diferite tehnici distractive
• ”RELAXAREA PRIN JOCURI SPOREȘTE PLĂCEREA DE A FI COPIL, DE A FI CALM ȘI DE A FI IUBIT!” – M. GARANT
2. STRATEGII DE DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR SOCIAL-EMOȚIONALE
• Activități pentru cunoașterea emoțiilor
• Activități pentru dezvoltarea managementului furiei
• Activități pentru dezvoltarea comportamentelor prosociale la preșcolari
• Activități pentru dezvoltarea abilităților de formare a prieteniilor
SCOP:
Dobândirea acestor activități permite ulterior copiilor să învețe cu mai multă ușurință strategiile de gestionarea a emoțiilor negative și să prevină escaladarea conflictelor.
Prin intermediul acestor activităși, copiii au posibilitatea de a identifica problema, de a prelua perspectiva celor implicați și de a genera soluții.
OBIECTIVE:
• Denumirea și identificarea reacțiilor emoționale de bază;
• Identificarea unor situații care generează furia;
• Exersarea pașilor tehnicii ”broscuței țestoase”;
• Identificarea monologului negativ, a gândurilor care generează furia;
• Identificarea unor alternative de monolog pozitiv;
• Generarea de soluții pentru situații problemă;
• Implicarea copiilor în activități de cooperare;
• Identificarae comportamentelor prin care se pot dezvolta relații de prietenie.
EXEMPLE: Labirintul emoțiilor, Tehnica ”Broscuței Țestoase, Bagheta magică, Roata Soluțiilor, În pantofii altcuiva, etc”
MATERIALE: imagini, creioane colorate, planșe, etc.
STRATEGII/METODE: discuții libere, teatru de păpuși, joc de rol, poveste, brainstorming, discuție, joc de cooperare, ghidaj, lucru in pereche sau echipă dar și lucru individual.
DURATA: 50 de minute
Vârsta: 4 – 8 ani
ELIBEREAZĂ POTENȚIALUL DIN COPILUL TĂU!
La început, copiii pornesc în călătoria descoperirii și dezvoltării creativității, cu armele lor: mânuțele pe post de pensule și ochișorii vii și curioși. Vrem să încurajăm fiecare nouă descoperire a copiilor în materie de desen și de aceea am pregătit o serie de jocuri interactive care le vor dezvălui formele, culorile și lumina. Atelierul “Învățăm să desenăm” urmărește două lucruri principale: să antreneze aptitudinile artistice ale copiilor și să le îmbogățească imaginarul cu repere noi, puțin accesibile în mediul urban, unde trăim înconjurați de betoane, plasticuri și mașini. Prin activitățile acestui atelier, vom descoperi împreuna cu ei punctul, linia, pata – semne plastice care duc la configurarea formelor. Vom vedea cum anume lumina și umbrele dau naștere formelor sau le modifică, în diverse iluzii optice.
Ce își propune acest atelier să realizeze pentru copii:
– învățarea culorilor și a formelor geometrice;
– combinarea formelor geometrice pentru a construi imagini compuse;
– trecerea de la forme geometrice la linii fluide;
– pregătirea motrică pentru scris.
Cum este configurat acest program:
Un grupaj de 4 mini-ateliere care au ca scop stimularea exprimării sentimentelor prin intermediul formelor și culorilor. Copiii își vor contura talentul artistic în armonie cu personalitățile lor, iar prin exersarea desenului se vor pregăti motric pentru etapa scrisului.
Acest atelier vine în întâmpinarea curiozităților copiilor cu răspunsuri la întrebări pe care fiecare dintre noi ni le-am pus la un moment dat: ”Oare ce este dincolo de orașul meu sau țara mea?”; ”Cum trăiesc oamenii de pe alte continente?” etc. Scopul atelierului este de a contribui la cultura generală și de a impulsiona dorința de cunoaștere a celor mici. ”Enciclopedia Ambrozie” reprezintă o călătorie fantastică, în cuvinte și imagini, care ne ajută să adăugăm, să înțelegem și să păstrăm din bogăția cunoașterii minunățiilor din lume. Această enciclopedie este adaptată pe categorii de vârstă. În prima categorie, copiii de la 3 la 6 ani vor afla curiozități și informații despre plante, animale, insecte, cultura altor popoare etc. Cealaltă grupă (copiii de la 6 la 12 ani) va veni în contact cu tot felul de curiozități captivante: plante vestite, animale, invenții și descoperiri științifice, oameni celebri, monumente din lume, fenomene ale naturii, momente importante din istoria lumii etc.
La baza acestui atelier stau aplicațiile practice. În acest fel, explicarea unor concepte poate fi mai ușoară și mai inteligibilă pentru nivelul copilăriei. De la filosoful chinez Confucius, reținem celebra formulă: ”Mi s-a spus și am uitat; am văzut și am înțeles; am făcut și am învățat”. Scopul acestui atelier este de a-i ajuta pe copii să înțeleagă cum funcționează lucrurile și de ce se întâmplă așa cum se întâmplă. Joaca din cadrul atelierului poate deveni o lecție de știință, iar interesul copiilor legat de explorare, experimente și cercetare poate crește. Experimentele vor fi organizate într-un cadru sigur, cu supraveghere, iar pașii explicați pe înțelesul copiilor. Atât grupa cercetătorilor mai mici care cuprinde copii de la 3 la 7 ani, cât și grupa cercetătorilor de la 7 la 12 ani, vor fi implicate în tot felul de experimente simple, dar în același timp spectaculoase, care le va ține aprins entuziasmul și deschiderea spre experimentare și știință.
”Burtica Ambrozie” a fost creată din dorința de a ajuta mămicile să se bucure cât mai mult de perioada minunată din viața lor în care se pregătesc să-și țină pentru prima oară bebelușii în brațe. Emoțiile și întrebările acestei perioade sunt cuprinse în multiplele scenarii pe care fiecare viitoare mămică și le face cu privire la: cum va fi nașterea, cum va arăta copilul, cum îl va mângâia, cum va spune primul cuvânt (și care va fi acela) etc. ”Burtica Ambrozie” te va ajuta să identifici emoțiile și trăirile acestei perioade și să găsești metode eficiente de a le gestiona; să înveți să-ți identifici cu ușurință nevoile și să le ccomunici celor din jur; să afli ce schimbări se petrec după naștere, atât cu corpul tău, cat și în viața familiei. La ”Burtica Ambrozie” ai ocazia să te întâlnești cu specialiști din diverse domenii, care te vor ajuta să răspunzi la întrebările pe care le ai, dar și să analizezi diferența dintre mituri și realitate cu privire la venirea pe lume a bebelușului tău.
Cel mai important moment din viața ta s-a petrecut. Ai născut! Și toată lumea ta, așa cum o știai, s-a schimbat radical. Minunea mică ce a apărut în viața ta îți ocupă cea mai mare parte din timp și simti uneori că nu mai ai vreme pentru a socializa? Vrei să mai ieși din casă și din rutina cotidiană? ”Bebe Ambrozie” este un prilej pentru mămici cu bebeluși de până la un an să se întâlnească pentru a discuta despre problemele cu care se confruntă, să facă schimb de informații, să se bucure împreună de cei mici. Vă invităm într-un cadru deschis și relaxant, special pregătit pentru a vă găzdui și pe voi și pe micuți, pentru a petrece timp de calitate și a crește împreună.
De ce ”Bebe Ambrozie”? Pentru că întâlnești frecvent mămici care se confruntă cu aceleași probleme ca și tine. Pentru că poți pune întrebări și vei primi răspunsuri de la oameni care trec prin aceeași experiență cu a ta. Pentru informații noi și posibilitatea de a te întâlni cu specialiști din domenii diverse (psihologie, sociologie, economie familială), care să-ți răspundă la întrebări. Pentru că atât tu, cât și cel mic, puteți socializa și vă puteți bucura de companie plăcută.
Ați trecut cu bine și de primul an împreună. Momentele dificile au fost cu siguranță uitate și a rămas doar lumina clipelor magice cu care te-a recompensat cel mic pentru devotamentul și pentru dragostea cu care îl îngrijești. ”Bebe Ambrozie 2” este un curs destinat mămicilor care au copilași cu vârsta cuprinsă între 12 și 24 de luni. De ce să vii la ”Bebe Ambrozie 2”? Pentru a afla mai multe informații despre specificul acestei etape de dezvoltare. Pentru ocazia de a întâlni specialiști cu care poți discuta punctual despre problemele cu care te confrunți. Pentru schimbul de experiență, peripeții și informații cu alte mămici. Pentru că micuțul tău poate interacționa cu alți pitici de seama lui, într-un mediu sigur și comfortabil.
Fiecare copil și fiecare părinte abordează diferit experiența primelor zile într-un grup de copii la grădiniță. Uneori, poate aduce zâmbete; alteori – rețineri și chiar lacrimi. Vă propunem să împărtășim aceste experiențe și să le transformăm în momente plăcute. Ambrozie Baby încearcă să facă trecerea de la mediul familial la mediul educațional din grădiniță cât mai ușoară, atât pentru părinți, cât și pentru copii. Este locul în care copiii vin însoțiți de unul dintre părinți, de bunici sau bone.
Beneficii pentru copii:
– un spațiu special amenajat și suportul psiho-pedagogic al unui adult / profesor în desfășurarea jocului;
– activități ludice și de socializare specifice categoriei de vârstă;
– pregătirea pentru grădiniță într-un mediu securizant și relaxant;
– jocuri, dar și activități care dezvoltă abilitățile tactile, motrice și auditive (dans, sport, pictură, modelaj, muzică etc.).
Copilul tău este mofturos atunci când vine ora mesei? Dar dacă ar realiza păsări și animale fantastice din fructe și legume? Sandwich-uri în formă de case, trenuri sau bărci?! Mofturos la mâncare sau pasionat de bucătărie, nu mai contează în fața magiei pe care o face mami în farfurie! La cursurile de gătit vom da frâu liber imaginației, realizând rețete proprii decorate cât mai creativ. Vom savura împreună gustări și prăjituri, ne vom juca cu aromele fructelor și culoarea legumelor.
Beneficii pentru copii:
– îmbogățirea cunoștințelor legate de arta culinară pe care o explorează în rețetele realizate;
– dezvoltarea simțului gustativ și olfactiv prin explorarea unor produse culinare diferite;
– însușirea unor tehnici de preparare a diferitelor produse culinare și utilizarea adecvată a instrumentelor de bucătărie;
– dezvoltarea simțului estetic, prin realizarea unor decorațiuni pentru servirea mesei, cât și prin decorarea produselor realizate în cadrul cursului.
Structura cursului:
– realizarea de gustări și sandwich-uri cu forme inedite;
– realizarea de prăjituri savuroase, înghețate și cocktail-uri aromate, torturi cu forme diferite etc.;
– aranjarea și decorarea mesei;
– rețete pentru evenimente speciale (aniversări, Crăciun, Paște etc.).
În acest atelier, copiii își pot dezvolta creativitatea și își vor exersa abilitățile motrice, confecționând o varietate de obiecte din materiale diverse și nonconformiste. În funcție de anotimp sau perioada anului, de marile sărbători sau evenimente tradiționale, tematica obiectelor create va fi adaptată. Este un atelier care provoacă prin faptul că le oferă copiilor o altă perspectivă asupra utilizării diferitelor materiale și îmbină mai multe tehnici de lucru: desen, decupaj, colaj, modelaj. Atelierul se adresează copiilor peste 4 ani.
Acesta este un atelier foarte special, în cadrul căruia, pe lângă suportul oferit de către noi, adulții, cei mici se vor bucura de compania unor prieteni deosebiți, cu puf și blăniță. Pentru a pune în practică acest atelier, vom dezvolta un parteneriat cu un pet shop, prin intermediul căruia să putem aduce în sală animăluțe diverse (pisici, câini, puișori de găină, rățuște, pești, hamsteri, veverițe, iepurași), cu care copiii să poată interacționa, pe care să le observe îndeaproape, să le mângâie și să le cunoască mai bine. Acest tip de interacțiune are numeroase avantaje pentru copii, deoarece permite o stimulare senzorială complexă, stabilirea unor relații, atât între copil și animale, cât și între participanții la atelier, prin prisma preferințelor comune pentru un anumit animăluț. Activitatea atelierului încurajează depășirea anumitor temeri legate de animale, deoarece se desfășoară într-un mediu controlat, în care copilul se simte protejat; în funcție de fiecare prieten necuvântător care vine în vizită, interacțiunea dintre copii și animale va fi completată de cântece, rime, planșe de colorat și discuții despre respectivul animal. Atelierul va cuprinde un grupaj de minim 4 întâlniri (în funcție de animalele disponibile) și se adresează copiilor care au peste 3 ani.
Atelierul se bazează pe o idee simplă, însă foarte importantă: lumea copilăriei este un amestec mirabil între real și imaginar, în care povestea oferă deopotrivă învățăminte și repere morale, exemple de conduită și trăiri afective intense; personajele de poveste deschid copilului universul etic și îi dezvoltă atașamente puternice. Evoluția tehnologiei a transformat felul în care sunt transmise învățăturile și experiențele de viață surprinse în mod metaforic în cadrul poveștilor: astăzi, regăsim poveștile sub forma de audiobooks, benzi desenate sau integrate într-un desen animat. Dar vocea părinților sau a bunicilor poate fi, pentru micuți, o amintire mai trainică și o ”garanție” a mesajului transmis de poveste.
Ce îi oferă copilului tău lumea poveștilor Ambrozie? Un cadru securizant, în care acesta va descoperi magia cărților și va cunoaște plăcerea de a aculta și discuta numeroasele aventuri ale personajelor de poveste. Aici, într-o atmosferă de basm, poveștile sunt citite (lectura directă are un impact pozitiv asupra copiilor tocmai prin faptul că, pe parcursul lecturii, aceștia au ocazia să formuleze și să răspundă la întrebări, își pot imagina diverse finaluri pentru poveștile cu final deschis, sau pot chiar să citească ”pe roluri” diverse pasaje din poveste, pentru un plus de expresivitate). Cititorul poveștii are rolul de moderator al întâlnirii, stimulând astfel creativitatea și fantezia copiilor și asigurând o prezentare interactivă prin diverse tehnici de expunere a poveștilor (pot fi folosite, pe lângă lectura propriu-zisă, povestirea prin imagini sau cărți pop-up).
Deși ar putea părea o activitate simplă, audiția unei povești este pentru majoritatea copiilor un exercițiu de autodisciplină, deoarece solicită din partea lor atenție și capacitatea de a păstra liniștea pentru o perioadă mai lungă de timp.
Atelierul se adresează copiilor de peste 6 ani și cuprinde minim 4 mini-întâlniri.
Atelierul dedicat cursurilor de dans se adresează copiilor începând de la vârsta de trei ani, organizându-se o dată pe săptămână. În funcție de cereri, organizăm grupe pe criteriul vârstei (3-5 ani, 6-10 ani, 10-12 ani, peste 13 ani).
Dansul este o modalitate deosebită de a stimula simțul artistic și coordonarea copilului, asigurându-i totodată o dezvoltare armonioasă. Ora de dans este un prilej de socializare, un mod de a-și consuma energia și de a învăța să respecte reguli, totul într-o atmosferă caldă și plină de voie bună. Nu este necesar ca fiecare copil să devină un dansator de performanță. Însă tot ce dobândește prin dans, de la o vârstă fragedă, îi va fi de folos în viitor, făcându-l agreat în societate, dezinvolt în relațiile cu ceilalți, capabil de exprimare liberă, dezinhibat și plin de viață. Vă asteptăm cu drag în sala de dans, unde veți beneficia de suportul Alexandrei Largu, instructor de dans sportiv și de societate.
Copilul tău joaca teatru?! Îți ”împrumută” hainele fără să te întrebe? Îi plac măștile și costumele? Te invită la spectacolul pregătit de el exact când n-ai niciun strop de timp? Ei bine, în cazul acesta se va simți excelent la cursurile noastre de teatru.
Cursul ”Ambrozie teatru” își propune inițierea copiilor în arta teatrală prin jocuri și exerciții care să le stimuleze dezvoltarea creativității și a încrederii în sine. Avantajele acestui tip de activitate sunt numeroase: stimulează și formează pronunția corectă a cuvintelor și propozițiilor, încurajează expresivitatea și capacitatea de a vorbi în fața unui public, îmbină disciplina (prin faptul că există replici care vor fi memorate) cu spontaneitatea (improvizațiile sunt încurajate și foarte utile în situațiile limită), este un excelent exercitiu de lucru în echipă care permite conștientizarea și exprimarea propriilor trăiri și emoții.
În funcție de nivelul de vârstă și de preferințele participanților la cursul de teatru, propunem două variante de lucru: preluarea și adaptarea unui text deja existent sau compunerea unui text unic, pornind de la ideile actorilor, care stabilesc în echipă tema centrală a piesei de teatru.
Atelierul se adreseaza copiilor cu vârsta cuprinsă între 10-14 ani și conține 8 mini-întâlniri.
Deprinderea unui comportament elegant, respectuos și manierat – indiferent de situația în care se află – îi poate ajuta pe copii să relaționeze mult mai ușor cu cei de vârsta lor, le poate da instrumente pentru a-și depăși timiditatea și le construiește încrederea de sine, oferindu-le baze solide pentru dezvoltarea personalității lor ca adulți. Cursul de bune maniere își propune să familiarizeze copiii cu regulile de etichetă și conduită, cizelându-le comportamentul, vocabularul și exprimarea, mizând pe implicarea directă și totală a copiilor în procesul de predare și învățare.
Regulile bunelor maniere vor fi însușite și aplicate prin intermediul scenetelor de teatru, a jocurilor de rol, a dansului și a mimei, dar și prin tehnici artistice precum colajul, desenul sau origami. Astfel, procesele de învățare și deprindere a unei purtări adecvate vor fi eliberate de presiunea regulilor, a restricțiilor și a conformării, transformându-se într-un demers natural și plăcut.
De ce atelierele Ambrozie Kids?
– Pentru că abordarea este personală şi personalizată fiecărui client, indiferent de vârstă, în funcţie de pasiunile şi înclinațiile acestuia.
– Pentru că încurajăm dezvoltarea talentelor și abilităților individuale, stimulând inteligența verbală, matematică, spaţială, muzicală, kinestezică, intrapersonală și interpersonală.
– Pentru că părinţii și copiii pot petrece timp de calitate împreună, descoperind noi resurse și talente în familie.
– Pentru că învăţăm, prin joc şi experienţă, într-un spațiu stimulativ și plin de magie.
– Pentru că toată grija și iubirea pe care i-o porți copilului tău se poate traduce în programe bine structurate și adaptate vârstei lui.